بزرگترين مرجع ماشين

بزرگترين مرجع ماشين
 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
چت باکس


لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان بزرگترين مرجع ماشين و آدرس akhbarkhodro.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
لینک های مفید

در کنار تلاش هایی که برای افزایش کارایی، چسبندگی، دوام و قابلیت تایرها صورت می گیرد، یکی از فناوری هایی که در مورد تایر توسط تولیدکنندگان به شدت دنبال می شود مقابله با پنچری است. کارهای صورت گرفته در  این زمینه این  نوید را میدهد که در آینده مشکل پنچر شدن لاستیک به خاطره ها بپیوندد.

این تکنولوژیها به طور کلی به دو دسته قسمت می شوند: دسته اول تایرهایی هستند که با برخورداری از دیواره های تقویت شده می توانند  در صورت پنچری همچنان به حرکت خود ادامه دهند. به این نوع تایرها پنچررو (Run Flat) می گویند. دسته دوم تایرها، موسوم به Self Inflating، لاستیک هایی هستند که با برخورداری از سیستم های نصب شده قادر هستند باد تایر را در صورت کم شدن تنظیم کنند.

    لاستیک های Run Flat

       لاستیک run flat

شکل1:تایر Run Flat


بزرگترین کاری که در این زمینه صورت گرفته در اصل یک بازگشت به گذشته بوده است. تایرهای اولیه یک  پوشش لاستیکی  توپر  بودند که دور چرخ را می گرفته اند. این  موجب سختی سواری میشد اما در  مقابل مقاومت  کاملی در برابر پنچری داشت  و در شرایط  سخت  راه ها دوام خوبی داشت. تایرهای جدید بسیار پیچیده تر ازگذشته هستند اما از همان اصل استفاده می کنند، اینکه تایر بدون هوا بتواند حرکت کند. یک روش تقویت دیواره هاست که موجب می شود  تا  در صورت خالی شدن باد تایر، وزن ماشین توسط دیواره ها تحمل شود. البته این قابلیت به این معنی نیست که راننده می تواند به  طور مستمر  از لاستیک  پنچر شده  استفاده کند  زیرا این  لاستیک ها در شرایط پنچری تنها می توانند در حدود 80 کیلومتر و با حداکثر سرعت 85 کیلومتر بر ساعت رانده شوند، یعنی به  میزانی که  راننده  بتواند خود را  به نزدیک ترین تعمیرگاه برساند. از لاستیک های ساخته شده  در این زمینه  می توان  به  تایر رادیال  پنچررو گودیر (Run-flat Radials) و تایر فشار صفر میشلن (Zero Pressure) اشاره کرد.

قابلیت دیگر این لاستیک ها نیز در ایجاد امنیت هنگام پنچر شدن می باشد. لاستیک های معمولی بعد از پنچر شدن، بین رینگ و زمین تحت فشار زیاد پاره  می شوند  که موجب می شود تا کنترل ماشین از دست برود اما در تایرهای پنچررو، در   هنگام خالی شدن باد فاصله بین لاستیک و رینگ حفظ می شود و ماشین در کنترل راننده باقی می ماند.

یکی از محدودیت های این نوع تایرها در این است که طول دیواره آنها باید کوتاه باشد بنابراین این نوع از لاستیک ها را در بیشتر  ماشین های  اسپرت (که تایرهای کوتاه دیواره دارند) می توان دید.


 
  لاستیک های PAX

لاستیک های pax

شکل 2: تایر PAX

یکی از فناوریهایی که در این زمینه توسط کمپانی میشلن ارائه شده است سیستم PAX می باشد. در این نوع تایرها دیگر دیواره های  تقویت شده  وجود  ندارند بلکه به جای آن از یک حلقه تقویتی داخلی استفاده شده است. هنگامی که باد تایر خالی می شود،  این حلقه داخلی که به رینگ متصل است وزن ماشین را تحمل میکند. این سیستم برتری های  زیادی بر تایرهای پنچررو معمولی دارد. اول اینکه  در این  سیستم اتصال  لاستیک به  رینگ طوری  طراحی  شده است که حتی در حالت بدون باد نیز تایر کاملا به چرخ قفل میشود. از طرف دیگر از آنجاییکه  فشار  روی دیواره ها  نیست، لاستیک می تواند دیواره بلند باشد و این موجب می شود تا این سیستم برای ماشین های سواری و SUV نیز مناسب باشد. برخلاف  تایرهای  پنچررو معمولی که  عموما بعد  از پنچری قابلیت ترمیم ندارند و  به  اجبار باید  تعویض شوند  ، لاستیک های  PAX در صورتی که قطر سوراخ ایجاد شده کمتر از 6 میلیمتر باشد، قابلیت تعمیر دارند.

  لاستیک های Tweel

 این سیستم که در سال 2005 توسط میشلن  عرضه  شد راه حل دیگری برای مشکل پنچری ارائه میدهد و آن استفاده از تایری است که اصلا به باد نیاز  نداشته باشد و واضح می باشد که تایر بدون باد هیچگاه پنچر  نخواهد شد. در این لاستیکها وزن ماشین توسط پره هایی انعطاف پذیر و در عین حال مستحکم  تحمل  میشود.  مشکلاتی از جمله هزینه  تولید و  نیز لرزش و سفتی بیش از اندازه هنوز مانع تولید  انبوه  این نوع تایرها شده اند اما در کنار این مشکلات، این تایرها برتریهای فراوانی نیز دارند. یکی اینکه تعداد اجزای آنها بسیار کمتر از لاستیک های معمولی است همچنین دیگر نیاز به استفاده از نمایشگرها و سنسورهای فشار باد تایر و هچنین لاستیک زاپاس در اتومبیل نیست، از آنجا که پره ها مقاومت زیادی در مقابل نیروی وارده از پهلو دارند، این لاستیک ها قابلیت دورگیری بهتری نسبت به لاستیک های معمولی خواهند داشت.

  لاستیک های ( TwinTire)

لاستیک های twintire 

شکل 3: TwinTire

 از آنجایی که بیشتر پنچری ها  توسط  نفوذ  یک جسم  در لاستیک  صورت میگیرد، بنابراین ایده استفاده از دو تایر مجزا برای هر چرخ می تواند در بسیار  مواقع از  پنچری کامل جلوگیری کند. در این سامانه  رینگ هر  چرخ به  صورت دو رینگ به  هم  چسبیده است و که برای هر کدام یک تایر جدا تعبیه شده است. ایده اولیه استفاده از لاستیک دوبل، در  ماشین های مسابقه ای بوده است که به آنها اجازه می داده تا در یک چرخ دو فشار باد مختلف داشته باشند اما از آنجاییکه با پنچر شدن یکی از آنها ماشین می تواند همچنان به راه خود ادامه دهد، این تایرها به عنوان لاستیکهای پنچررو در ماشین های خیابانی نیز به نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

ضمن عرض خوش آمد خدمت شما كاربر گرامي: تلاش ما انتشار اخبار و مطالب روز حمل و نقل و وسایل نقلیه در ایران و جهان برای بازدیدکنندگان علاقه مند و ارائه خدماتی مفید در محیطی جذاب و دوستانه است. همچنین مایلیم تجربیات، دانسته ها و نظرات شما را که برای همگی ما مفید و راهگشاست، بدانیم. افتخار می کنیم که همراه ما باشید. دوستان عزیز اگه مایل به تبادل لینک هستید ابتدا ما را با عنوان بزرگترین مرجع ماشین لینک کنید و بعد در سمت راست صفحه عنوان و آدرس وبتون رو در تبادل لينك هوشمند وارد كنيد با تشکر اسپایدا مولائی بیرگانی مدیر وبسایت
موضوعات وب
آرشيو مطالب
دی 1394
آذر 1394 آبان 1394 مهر 1394 شهريور 1394 مرداد 1394 تير 1394 خرداد 1394 ارديبهشت 1394 فروردين 1394 اسفند 1393 دی 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392 خرداد 1392 ارديبهشت 1392 فروردين 1392 اسفند 1391 بهمن 1391 دی 1391
امکانات وب

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 391
بازدید دیروز : 205
بازدید هفته : 1519
بازدید ماه : 1517
بازدید کل : 52767
تعداد مطالب : 906
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1